vrijdag 6 november 2009

suusje, ons schaap


aangemeld bij ravelry en in eerste instantie helemaal enthousiast geworden van alle patronen en ideeen. dan ben ik niet meer te stoppen totdat ik door de bomen het bos niet meer zie en teveel (tegelijkertijd) wil, terwijl het "handwerken" voor mij iets is waarbij het vooral om het proces gaat, het doen en minder om het product, dus niet teveel en niet te ingewikkeld. heb nu besloten vooral weer zelf te gaan doen waar ik zin in heb (dat was toch ook het idee van een sabbatical?).
en het eerstvolgende is een tas. simpel tasje waarin ik leuk een sokkenbreiwerkje kan doen en meenemen. een patroon hiervoor zag ik in denemarken, eerst gebreid en toen gevilt. dat patroon zou vertaald worden door een collega van ivan maar dat is nog niet gebeurd. en aangezien ik het eigenlijk leuker vind iets zelf te verzinnen ga ik dat doen, met alle patronen van het internet in mijn achterhoofd.
waarschijnlijk ga ik daarvoor morgen even naar de (ongeveer enige en nogal oubollige) wolwinkel van tilburg. maar toch altijd leuk om even binnen te lopen. wat ook helemaal leuk is is een groothandel in 1 van de dorpjes in de buurt waar ze op de eerste zaterdag van de maand verkoop hebben, als een kind in een snoepwinkel!!!!
gisteren suus geknipt, onze labradoedel die we nu 2 maanden hebben. met behulp van een leuke instructievideo aan de slag gegaan, maar de hond op de video lag keurig stil en dat is bij onze suus een heel ander verhaal met als gevolg dat ze er nu nog speelser uitziet. toen ik na de intensieve knipbeurt de "vacht" bij elkaar veegde besloot ik het te bewaren om, jawel, te proberen het te spinnen...
het is heerlijk zacht, maar misschien draait het niet zo goed in elkaar, maar als het lukt heb ik toch mijn eigen schaap!!! en een hele lieve!