vrijdag 22 januari 2010

"poppentasje"




zoals gezegd, het poppenbedje volledig van wol.
het verbaast me zelf hoe gedisciplineerd ik ieder project plan, uitvoer EN afmaak!
weliswaar is de productie niet echt groot, het is nog steeds wel lastig om er tijd voor te maken, de tijd te nemen eigenlijk (want die is er wel)
maar ik heb ook alle tijd en hoef niet meer aan deadlines te voldoen, voorlopig in ieder geval!
dus ga ik iedere ochtend een uur lopen met suus, naar het bos. soms is het wel heel stil, zeker met de kou (waar zijn alle mensen met honden?) en gisteren kwam er ineens een man me tegemoet lopen, met hond. hij vroeg of ik het goed vond als hij een stuk met mij mee mocht lopen, hij wilde nl. net omdraaien en zo zouden onze honden even met elkaar kunnen spelen. alarm, alarm, is dit niet vreemd?
maar we hebben "gezellig" gewandeld. toch raar, dat je als vrouw alleen in het bos, met vriendelijke-allemans-vriend-van-een-hond je je niet helemaal op je gemak kunt voelen.
want die wandelingen zou ik niet meer willen missen!
afijn, gevaar geweken,
na de dagelijkse wandeling is het tijd voor de kippen, het konijn, de wasmachine, het aanrecht en de vloer en dan is er koffie!
hond in de mand, kinderen op school, man geld aan het verdienen...
wat een rust, vooral als ik bedenk dat mijn ex-collega's op dat moment waarschijnlijk in een vergadering zitten!
omdat ik geen goede kralen/knoopjes kon vinden ben ik ze zelf gaan maken. vooral paddenstoelenkralen kon ik nergens vinden en die wil ik gaan gebruiken voor tasjes van vilt. zie foto, van gebakken klei, geverfd en gevernist.
volgende project dus: tasje maken
en verder: een breinaalden-etui, want mijn breinaaldenkoker zit vol en ik word gek van al die losse naalden!